Friday 14 November 2014

Kenapa Saya Suka Ostematrik Shaklee ?

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Hari ini nak berkongsi tentang vitamin wajib saya setiap hari iaitu Ostematrik Shaklee.

Kenapa saya sukakan Ostematrik?

Sebab Ostematrik adalah membekalkan kalsium yang mencukupi untuk saya..saya memang jenis tak suka susu tepung..susah nak telan jadi bila setiap hari saya akan ambik 4 biji sebelum tidur, keesokkan saya akan berpeluang menikmati kesihatan yang lebih baik, Ostematrik membuatkan saya mudah bangun tidur dan bertenaga. disamping itu juga ostematrik ni membantu siatem pembuangan lawas dan selesa. Suami saya pun sukakan Ostematrik ni sebab sebelum ni memang dia ada masalah sembelit yang menyebabkan dia mengalami sakit kelapa. Alhamdulillah setelah mengamalkan Ostematrik. memang jarang dah di serang sakit kepala.

Satu lagi keberkesanan Ostematrik adalah saya tidak lagi lenguh atau sakit lutut lagi bila naik tangga tinggi di tempat kerja. Berbeza dengan dulu, kalau naik tangga ke tingkat 3 atau 4 memang kejang dan lenguh lutut dan kaki.Sebab saya memang tak cukup kalsium maklumla tak suka minum susu.

 Saya mula jatuh cinta dengan Ostematrix Shaklee setahun yang lalu bila saya menjadi ahli shaklee. bila saya merasai kesannya saya memang akan pastikan bekalan ostematrik shaklee sentiasa ada di rumah saya agar ia dapat dikongsi bersama seluruh ahli keluarga.

Sebenarnya dengan pengambilan kalsium yang cukup, tekanan darah berada tahap yang normal. Kelancaran saraf dan pengecutan otot memerlukan kalsium yang mencukupi. Dengan kalsium yang cukup, kita tak mudah senggugut, kejang, retensi air, mudah meradang dan murung.
Bagi yang menyusu, ianya membantu membanyakkan susu secara tidak langsung.
Bila badan kita segar, tiada kemurungan, ia membantu oksitosin dirembeskan dengan baik sekali.


KELEBIHAN KALSIUM SHAKLEE OSTEMATRIX

 1. Vitamin D - Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

 2. Magnesium – Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

 3. Zink, boron, manganese dan kuprum – Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis


MANFAAT OSTEMATRIX SHAKLEE ADALAH

 1. Menguatkan Tulang - Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

 2. Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

 3. Meringankan stress - Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

 4. Memperbaiki masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

 5. Pengalkalian tubuh - Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua.
 Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

 6. Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik.

 Kelebihan Ostematrix Shaklee ialah kerana ia mengandungi gabungan kalsium karbonat, kalsium sitrat dan kalsium sitrat malet disamping magnesium dan vitamin D yang mana ia tidak menyebabkan kita sembelit dan lebih selamat dari risiko batu karang.

Jika anda telah mengambil ostematrik jenama lain.. apa kata cuba Ostematrix Shaklee dan saya yakin anda akan jatuh cinta dengan kebaikan yang anda perolehi!!!!

Jika anda adalah seorang yang mudah stress, mudah kejang, ada masalah water retention, sembelit dan pra haid, pastikan anda memberi peluang diri anda mengubah nasib anda dengan Ostematrix.

Jika anda seorang yang bekerja dan sering keletihan, ostematrix antara jawapan terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat!

Jika anda seorang ibu mengandung, ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.

Jika anda seorang ibu yang menyusu, ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik provided prinsip utama penyusuan diamalkan.

Jika anda seorang wanita, ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang  (osteoporosis)

Jika anda mempunyai masalah berat badan berlebihan, anda perlukan ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda!


Bagi yang belum mencuba Ostematrix Shaklee, cubalah dapatkannya supaya anda rasakan perbezaannya. Saya jamin, anda akan sangat berpuashati dengan Ostematrix. Berikan diri anda peluang untuk nikmati kesihatan yang lebih hebat. Bagi suami isteri yang bekerja, sangat digalakkan amalkan pengambilan Ostematrix setiap hari.

Jom dapatkannya hari ini dengan harga yang Istimewa :

SMS/WhatsApp/Call : 0139737229 (Wanie) ID Shaklee : 883691


Boleh Add  Facebook ini (klik)  Vitashop Wanie  untuk menghubungi saya secara terus.

LIKE Fanpage saya : Mommy Afnan untuk mendapat info produk dan tips keibubapaan


sila klik LIKE utk info terkini. Setiap pembelian produk shaklee dengan saya anda wajib menerima konsultasi percuma daripada saya.


Mari kita lihat Testimoni pengguna Ostematrik Shaklee :




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...